W dobie gospodarki wolnorynkowej każdy z lekarzy musi mierzyć się z konkurencją. Intuicyjnie w takim wypadku idealnym rozwiązaniem zdaje się być wykorzystanie działań marketingowych, z których korzysta nieomal każda firma (w tym Meringer). Problem dotyczy jednak ustawy o działalności leczniczej z 2011 roku, która nie zezwala na reklamowanie praktyk lekarskich. Nie znaczy to jednak, iż lekarz poprzez skuteczne komunikowanie się z Klientami nie może kreować swojego eksperckiego wizerunku. Zespół Meringer dostarczy Państwu wskazówek jak to zrobić. Nie zapominajmy przy tym, że korzystanie z produktów najwyższej jakości, na pewno pomoże wypromować nasz gabinet.

Strona internetowa

Zaprojektowana w sposób przemyślany witryna www, jest bardzo istotnym krokiem prowadzącym do pozyskania Pacjentów. Powinniśmy na niej zawrzeć imię i nazwisko lekarza, tytuł zawodowy, dni w które mają miejsce wizyty, numer telefonu, specjalizacje oraz świadczone usług medyczne i cennik. Poza warstwą typowo merytoryczną, nie powinniśmy lekceważyć aspektu związanego z szatą graficzną. Dane kontaktowe powinny się znajdować w widocznym miejscu a nawigacja musi być intuicyjna. Użyte kolory także spełniają istotną rolę, strona internetowa gabinetu lekarskiego powinna cechować się barwami podkreślającymi czystość oraz schludność, Meringer zachęca by zamieścić również zdjęcia. Rzecz jasna unikamy literówek i błędów językowych. Skoro nie potrafimy zadbać o nasz adres www, to jaką pewność ma Pacjent, iż zadbamy o jego zdrowie? Pracownicy firmy Meringer sugerują by bacznie monitorować swoją witrynę.

Strona internetowa powinna być dobrze wyświetlana zarówno na komputerach, jak i tabletach oraz telefonach komórkowych.

Portale społecznościowe

Mając na względzie popularność takich mediów jak Facebook, Linkedin czy Twitter błędem byłoby bagatelizowanie potencjału, który ze sobą niosą. Możemy tam zamieszczać informacje dotyczące branży medycznej i tym samym promować swoje nazwisko, sprawiając, iż stanie się ono bardziej rozpoznawalne. Nie reklamujemy się tym samym, ale docieramy z naszymi przekazami do szerokiego grona odbiorców. Zastosowanie tu może znaleźć również marketing szeptany, z którego wielokrotnie korzystają lekarze. Chodzi mianowicie o zamieszczanie wpisów utrzymanych w pozytywnym tonie, wyglądających na spontaniczne i pisane przez Pacjentów. Zgodnie z założeniami „społecznego dowodu słuszności” wyszczególnionego przez Roberta Cialdiniego (o czym pisał m.in. dr Dariusz Kiszczak), będą one wskazówką dla internatów poszukujących dobrego specjalisty.

Pozycjonowanie i Google Adwords

Pozycjonowanie (SEO-Search Enginge Optimization) służy temu by internauci znaleźli właśnie naszą stronę w gąszczu innych, podobnych witryn. Dzięki zwiększonej widoczności zyskujemy nowych klientów. Wpisując chociażby w wyszukiwarkę Google frazę „ginekologia Kraków”, sprawimy, iż nasz gabinet w wyniku skutecznego pozycjonowania zostanie ulokowany na liście wyżej niż konkurencja. Temat ten ciekawie opisała Małgorzata Telega, o czym więcej przeczytasz tutaj. Google Adwords natomiast pozwala na docieranie do właściwych osób z naszym przekazem, poprzez wyświetlanie linków sponsorowanych. Jak widać ustawa (Dz. U. z 2011r. Nr 112 poz. 654) pozostawia lekarzom furtkę by zaistnieć w świadomości Pacjentów jako lekarz godny zaufania. Zadaniem firmy Meringer natomiast jest urzeczywistnianie planów naszych klientów i zapewnienie im sukcesu.

Szerzej o społecznym dowodzie słuszności dr Dariusz Kiszczak pisał tutaj

Pani Małgorzata Telega natomiast w swoim artykule dotyka kwestii pozycjonowania:pobierz

Bartłomiej Balcerzak
Bartłomiej Balcerzak Specjalista ds. badań rynku W firmie Meringer odpowiedzialny jest m.in za przeprowadzanie badań ilościowych i jakościowych. Pracuje również jako nauczyciel przedmiotów psychologiczno-socjologicznych w szkole policealnej