Poznaj szanse, lęki i zagrożenia w dobie COVID-19

Poznaj szanse, lęki i zagrożenia w dobie COVID-19

Czas kryzysu i wciąż czający się za każdym rogiem „wirus” powoduje powstanie zupełnie nowych zagrożeń. Niepełna realizacja zadań, kryzys zaufania, dekoncentracja czy wszechogarniający strach. Powinieneś być świadom tego, że Twoi Pacjenci bazują na zaufaniu, a jego brak wszystko spowalnia. Obecnie pojawiła się nieufność związana z obecnością COVID-19, która spowalnia pracę gabinetów, wpływając tym samym na ich funkcjonowanie.

W gabinecie maleje liczba Pacjentek, dotychczasowi Klienci obojętnieją i szybko się irytują, członkowie zespołu zniechęcają się.

Nieufność przybrała rozmiary globalne, Pacjentka ufa lekarzowi, ale sama odczuwa lęk, lęk przed nieznanym wirusem, którego nie okiełznano jeszcze, a ta nieufność pociąga za sobą koszty. Pamiętaj, że kilkumiesięczny przestój może zamrozić Twój przychód na tyle, że spowoduje zamknięcie gabinetu.

Jako rozwiązanie problemu postulowanych zagrożeń proponujemy podniesie cen za wizytę dla Państwa Pacjentów.

Czy w takim momencie można podnieść ceny?

Na to pytanie nie ma prostej odpowiedzi, warto jednak pamiętać, że trzeba oswoić Pacjentów z nową rzeczywistością i nowymi cenami.

Lemcioni pisze, że: „Pierwszą rzeczą, której się obawiamy jest utrata zlecenia, pierwsza myśl to właśnie lęk przed utratą zlecenia. Mnie to nie dotyczy. Czy aby na pewno ? Żaden dostawca usług nie chce tracić Klientów, szans na pracę i możliwości zarobienia. Ale paradoksalnie właśnie lęk przed utratą zlecenia źle wpływa na naszą zdolność utrzymania Klientów i zwiększenia obrotów. Dlaczego? Klienci chcą mieć świadomość, że zależy nam bardziej na pomaganiu im, niż na utrzymaniu źródła dochodu.”

Co w tym przypadku zrobić? Mów życzliwie prawdę, niby oczywistość, tyle że dziś Lekarz ma wiele do przekazania Pacjentce. To co mówimy jest słuchane, ale czy rozumiane?

Tłumaczymy zasady higieny i dezynfekcji, jednak dodatkowo naklejamy opisy, znaki. Wszystko po to żeby być jasno zrozumianym. To jest ważne i potrzebne!

Dlaczego zatem boimy się powiedzieć że wzrosły nasze koszty, a zatem również cena za wizytę? Lęk przed utratą zlecenia, przed kompromitacją szeroko pojęta krytyka, złe opinie, obraza publiczna.

Czy słusznie się boimy?

Dobry fachowiec nie boi się utraty zlecenia, gdy jest do zmiany ceny za wizytę dobrze przygotowany.

Happy pregnant woman visit gynecologist doctor at hospital or clinic for pregnancy consultant.

Warto aby Pacjentka wiedziała że:

  • ma zapewnioną pełną ochronę, gabinet przed jej wizytą jest przygotowany i zdezynfekowany, aby zminimalizować ryzyko zakażenia wirusem COVID-19;
  • gabinet pracuje dłużej – ze względu na czas przygotowania gabinetu do pracy i odstęp między pacjentkami
  • dodatkowe środki ochrony osobistej – fartuchy, więcej rękawic, masek – wszystko po to aby było bezpieczniej;
  • powiadamiamy wcześniej o nowych obowiązujących zasadach i opłatach – tak aby pacjentka dobrze je zrozumiała i mogła się przygotować.

Zabezpiecz swój gabinet w niezbędne opisy, naklejki, ulotki. Sprawdzaj czy są zrozumiałe, czy widnieją w widocznym miejscu. Korzystaj z gotowych rozwiązań na (sklep.meringer.pl) i przezwyciężaj swoje lęki z pomocą Meringer.

 

Search engine powered by ElasticSuite