JAK SKUTECZNIE PRZEPROWADZIĆ REKRUTACJĘ DO REJESTRACJI?

W ostatnich latach wszyscy Pracodawcy zmagają się z trudnościami kadrowymi. Kłopot sprawia nie tylko zatrzymanie Pracowników w Organizacji, lecz również zatrudnianie nowych.

Proces rekrutacji potrafi być długi, bardzo absorbujący czasowo a na końcu okazać się nieskuteczny….

Tym cyklem artykułów chcemy pomóc Państwu przejść przez proces rekrutacji pracownika do rejestracji w miarę szybko i bezboleśnie. Podzielimy się swoim doświadczeniem w tym zakresie i podpowiemy, co zrobić, żeby rekrutacja do rejestracji była skuteczna długoterminowo.

Po pierwsze, dzisiaj pokażemy jak powinno wyglądać skuteczne ogłoszenie o pracę i wyjaśnimy dlaczego właśnie tak.

Po drugie, w przyszłym tygodniu podpowiemy, jak dokonać właściwej selekcji CV, które od razu odrzucić, a do których kandydatów zadzwonić.

Po trzecie, za dwa tygodnie zasugerujemy kilka najważniejszych pytań, które powinny paść w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej i określimy, które odpowiedzi na nie są obiecujące, a które raczej dyskwalifikują kandydata. https://zarobki.pracuj.pl/porady-zarobkowe/7-pytan-rekrutacyjnych-na-stanowisko-recepcjonistki/

Następnie, na początku lutego podpowiemy jakimi działaniami zatrzymamy  pracownika w Firmie na dłużej. Wtedy rekrutacja do rejestracji będzie rzeczywiście udana!

OGŁOSZENIE

  1. SZATA GRAFICZNA. W celu zwiększenia ilości odsłon ogłoszenia i odpowiedzi na nie warto dołączyć do niego zdjęcie lub filmik pokazujący miejsce pracy. Może macie Państwo filmik reklamowy dla Pacjentek na stronie firmowej? Jeśli nie, to warto nagrać kilkadziesiąt sekund telefonem i opatrzyć je krótkim komentarzem. Pokazując, jak wygląda praca w rejestracji może kto będzie szefem potencjalnego Kandydata. Jeśli film to za wiele, koniecznie umieśćcie Państwo chociaż zdjęcie zachęcające do pracy u Was, pokazujące, jak atrakcyjne warunki pracy oferujecie. Warto dodać logo firmy, ogłoszenie przygotować w barwach firmowych. Portale z ogłoszeniami o pracę opracują ogłoszenie graficznie za Was. Na przykład https://dlafirm.pracuj.pl/
  2. TYTUŁ/PODTYTUŁ. W tytule ogłoszenia wyraźnie napiszcie nazwę stanowiska Rejestratorka/Recepcjonistka Medyczna i miejsce pracy. Dokładny adres pomoże wykluczyć osoby, dla których Wasza lokalizacja nie jest dogodna. Oszczędzicie czas swój i ich.
  3. TREŚĆ GŁÓWNA I CZĘŚĆ: KORZYŚCI DLA KANDYDATA. W treści ogłoszenia najpierw pokażcie korzyści, jakie Kandydat odniesie przychodząc do pracy u Was. Zachęci go to do dalszego czytania i zaangażowania w proces rekrutacji do rejestracji. Najważniejsze korzyści, o których warto wspomnieć to:
  • Warto podać jego wysokość miesięczną brutto – zwiększa to o ok. 20% ilość odpowiedzi na ogłoszenie a jednocześnie nie zgłaszają się Kandydaci, dla których kwota jest za mała – oszczędzamy czas.
  • Umowa o pracę. Ludzie sobie to cenią bardzo. Jeśli Kandydat spełnia Wasze wszystkie oczekiwania, warto rozważyć pierwszą umowę na okres dłuższy niż zwyczajowe 3 miesiące próby – przeskoczycie w tym konkurencję.
  • Benefity – proszę rozważyć, czy jako placówka medyczna nie możecie zaoferować opieki medycznej w jakimś zakresie – dodatek ceniony sobie wysoko przez Pracowników.
  • W razie wątpliwości służymy pomocą: https://meringer.pl/kontakt/
  1. TREŚĆ GŁÓWNA II CZĘŚĆ: WASZE WYMAGANIA. Następna część ogłoszenia to wymagania. Wpiszcie tylko te cztery, pięć, które są najistotniejsze. Im krótsza ta lista, tym lepiej. Najważniejsze wymagania w procesie rekrutacji do rejestracji to:
  • Umiejętność budowania relacji
  • Komunikatywność i wysoka kultura osobista (to sprawdzimy poprzez rozmowę telefoniczną z wybranymi kandydatami)
  • Dobra organizacja pracy pod presją
  • Proaktywność, inicjatywa
  • Doświadczenie na stanowisku rejestratorki, lub jakimś o podobnym profilu – asystenckim na przykład
  • Umiejętność obsługi komputera – programu specyficznego dla naszej rejestracji nauczymy szybko
  • W niektórych lokalizacjach konieczna jest znajomość języka obcego – pamiętajmy to wtedy dopisać.
  • W razie wątpliwości służymy pomocą, również w przeprowadzeniu rozmowy rekrutacyjnej w obcym języku: http://eduplaza.pl/kontakt.php
  1. TREŚĆ GŁÓWNA III CZĘŚĆ: CODZIENNE ZADANIA. Tutaj należy wpisać kilka zadań wykonywanych na tym stanowisku regularnie. W tej części pokazujemy Kandydatowi, na czym ta praca będzie polegać. Warto wybrać, cztery, pięć zadań z poniższego katalogu:
  • Bezpośrednia i telefoniczna obsługa Pacjentów
  • Obsługa systemu informatycznego – rejestracja wizyt
  • Prowadzenie terminarza konsultacji
  • Przygotowywanie i archiwizacja dokumentacji medycznej, prace administracyjne
  • Udzielanie informacji dotyczących zakresu usług
  • Budowanie relacji z Pacjentami i dbanie o wizerunek firmy
  • Zapewnienie prawidłowego obiegu informacji i dokumentów wewnątrz firmy
  • Współpraca z personelem medycznym i niemedycznym placówki
  • Dbanie o czystość i prezencję miejsca pracy oraz przygotowanie gabinetów do konsultacji
  1. ZAKOŃCZENIE: Warto zakończyć zdaniem :

Zachęcam do udziału w rekrutacji, czekam na Twoją aplikację i podać kontakt do osoby zajmującej się procesem. Najlepiej adres e-mail.

Poniżej znajduje się wzór ogłoszenia oraz link do dokumentu edytowalnego. Proszę nie wahać się go używać, a w razie wątpliwości lub potrzeby wsparcia w procesie rekrutacji, proszę o kontakt: http://eduplaza.pl/kontakt.php

Zrobię wszystko, aby Państwa rekrutacja do rejestracji była bezbolesna i abyście cieszyli się owocną współpracą przez wiele lat.

WZÓR OGŁOSZENIA:

Przychodnia Ginekologiczna…..

poszukuje pogodnej, dobrze zorganizowanej osoby

na stanowisko:

RECEPCJONISTKA/REJESTRATORKA MEDYCZNA

Miejsce pracy: Warszawa, ul. Niecała 4

TWOJE KORZYŚCI Z PRACY U NAS:

  • SENS PRACY – zmieniamy życie Pacjentów na lepsze
  • NIEKORPORACYJNA ATMOSFERA – mały, zaangażowany w pracę zespół
  • DOBRA PŁACA – 2800-3500 zł brutto podstawy na początek (w zależności od doświadczenia)
  • BEZPIECZEŃSTWO – umowa o pracę możliwa od razu na 12 miesięcy; opieka medyczna
  • CZAS na życie rodzinne i pasje – elastyczny grafik pracy 

TWOJE CECHY GWARANTUJĄCE SUKCES W TEJ PRACY:

  • Komunikatywność, umiejętność budowania relacji i inicjatywa w działaniu
  • Chęć do nauki
  • Dobra organizacja pracy, również pod presją
  • Kilkumiesięczne doświadczenie w pracy w recepcji, rejestracji, na stanowisku asystenckim
  • Umiejętność obsługi komputera

TWOJE CODZIENNE OBOWIĄZKI NA TYM STANOWISKU:

  • Udzielanie informacji o dostępnych usługach
  • Zapisywanie pacjentów na wizyty lekarskie
  • Realizacja transakcji finansowych, wystawianie faktur, prowadzenie rozliczeń
  • Przygotowanie dokumentacji pacjentów

Zapraszam do udziału w rekrutacji, czekamy na Twoją aplikację.

a.zxa@wp.pl

 

 

Pobierz ogłoszenie, klikając w poniższy link:

Ogłoszenie – Przychodnia Ginekologiczna

 

Marta Kielek
Marta Kielek HR Specjalist in Meringer Sp. z o.o.