JAK SKUTECZNIE PRZEPROWADZIC REKRUTACJĘ DO REJESTRACJI. CZĘŚĆ 2.

SELEKCJA CV

Serdecznie zapraszam do lektury drugiej część artykułu o skutecznej rekrutacji do rejestracji.

Pierwsza część dotycząca projektowania skuteczne ogłoszenia znajduje się tutaj: https://blog.meringer.pl/jak-skutecznie-przeprowadzic-rekrutacje-do-rejestracji

Znajdą w niej Państwo również edytowalny wzór ogłoszenia, który można użyć chcąc rozpocząć skuteczny proces rekrutacji rejestratorki.

Dzisiaj podpowiem, jak dokonać właściwej selekcji CV, które z nadesłanych w procesie rekrutacji zgłoszeń od razu odrzucić, a do których kandydatów zadzwonić. Podpowiem też, jak w 10 minut rozmowy telefonicznej dokonać następnego etapu selekcji.

Za tydzień pokażę, jakie pytania powinny paść w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej w rekrutacji na stanowisko rejestratorki/recepcjonistki i określę, które odpowiedzi na nie są obiecujące, a które raczej dyskwalifikują kandydata. https://zarobki.pracuj.pl/porady-zarobkowe/7-pytan-rekrutacyjnych-na-stanowisko-recepcjonistki/

Następnie, na początku lutego podpowiem, jakimi działaniami zatrzymamy  pracownika w Firmie na dłużej. Wtedy rekrutacja do rejestracji będzie rzeczywiście udana!

  1. Które zgłoszenia odrzucić?
    W większości poradników przeczytacie, że nieestetyczne, niekompletne, z niewielką liczbą danych. Nasze doświadczenie pokazuje, że za kiepsko wyglądającym CV często kryje się wartościowy Pracownik a za pięknie zaprojektowanym osoba, której nie chcemy zatrudnić.
  • Przede wszystkim, dyskwalifikujące są rażące błędy ortograficzne, ale to wydaje się oczywiste. W końcu nasz Kandydat będzie musiał wypełniać dokumentację.
  • Dyskwalifikujący powinien również być brak wykształcenia średniego czy przynajmniej
  • kilkumiesięcznego doświadczenia na stanowisku rejestratorki, recepcjonistki czy na jakimś stanowisku asystenckim ( wymagającym prowadzenia kalendarza, kontaktów z klientami czy osobami z zewnątrz firmy).
  • Często sygnałem alarmowym powinna być zmiana pracy co kilka miesięcy. Może oznaczać osobę mało lojalną, która łatwo zmienia pracę pod wpływem impulsu lub jest konfliktowa i nie może się dogadać z resztą zespołu. Należy tu jednak uważać, bo częsta zmiana pracy to dość normalne zjawisko u osób bardzo młodych, szukających dopiero swojej drogi, lub pracujących dorywczo w czasie studiów. Wtedy warto zadzwonić, wyjaśnić i sprawdzić motywacje do złożenia aplikacji w naszym procesie rekrutacji.

Jeśli na tym etapie decydujemy, że z kimś nie chcemy już dalej rozmawiać warto, dla  budowania swojej marki wśród osób poszukujących pracy, dać znać,  że proces rekrutacji się  dla nich skończył. Na niektórych portalach ogłoszeniowych mamy taką automatyczną funkcję – odrzucamy i portal wysyła maila. Jeśli  jednak takiej funkcji nie ma, warto rozważyć wysłanie krótkich maili lub smsów dla osób odrzuconych.

Przykładowa treść: „Dziękujemy za udział w rekrutacji na stanowisko Rejestratorka  Medyczna. Niestety nie możemy zaproponować Pani/Panu tej pracy. Życzymy powodzenia w dalszych poszukiwaniach. Zespół Medica”. Może za rok, po nabyciu doświadczenia w innej firmie zechcą znowu do nas aplikować?

  1. Jak przeprowadzić pierwszy etap rozmowy z obiecującymi kandydatami na stanowisko w rejestracji?
  • Na telefony warto sobie zostawić trochę więcej czasu i potraktować te rozmowy jak normalny etap rekrutacji. Przecież nasza Rejestratorka dużo zadań będzie wykonywała przez telefon.
  • Podczas rozmowy najpierw się przedstawiamy, pytamy, czy teraz jest dogodny moment na 10-15 minut rozmowy. Jeśli nie, umawiamy się na konkretną godzinę i oddzwaniamy.
  • Rozmowę rekrutacyjną do rejestracji warto zacząć od kilku ogólnych pytań o informacje z CV Kandydata, żeby nawiązać kontakt, dać kandydatowi moment na uspokojenie się i zebranie myśli.
  • Słuchając wypowiedzi Kandydata, zwracamy uwagę na następujące rzeczy: czy dobrze, energicznie i pogodnie brzmi, czy wykazuje wysoka kulturę osobistą, czy nawiązuje relacje i jest komunikatywny.
  • Po pierwszych kilku pytaniach możemy zakończyć rozmowę z kandydatami, którzy:
  • Mają wyraźną wadę wymowy utrudniającą zrozumienie
  • Mówią niewyraźnie
  • Nie wykazują żadnej inicjatywy w rozmowie
  • Brzmią, jakby im wcale nie zależało, albo nie wiedzą, że do nas aplikowali…
  • Są nieprzyjemni, niegrzeczni
  • Robią dużo błędów językowych
  • Milczą przez telefon lub odpowiadają na nasze pytania półsłówkami – nie będzie z takich osób dobrej Rejestratorki Medycznej.

W powyższych przypadkach kończymy grzecznie rozmowę po tych kilku pytaniach  (katalog pytań poniżej w dodatku). Od razu możemy powiedzieć, że kandydat nie przeszedł do dalszego etapu rekrutacji na rejestratorkę lub umówić się na termin podania informacji i go potem dotrzymać.

Jestem przekonana, że z powyższymi wskazówkami przeprowadzenie selekcji CV i wstępnych rozmów telefonicznych z Kandydatami w procesie rekrutacji na rejestratorkę medyczną  będzie dla Państwa dużo łatwiejsze. Proszę pobrać załączony plik – katalog pierwszych pytań, które przełamią lody oraz chcecklist cech, które powinien spełniać idealny Kandydat.

Jeśli jednak chcecie Państwo zaoszczędzić czas, możemy dla Was przeprowadzić takie rozmowy telefoniczne i przedstawić Wam dopiero krótką listę kandydatów do rozmów osobistych.

http://eduplaza.pl/kontakt.php

 

Chętnie wesprę Państwa w tym czasochłonnym procesie i przyczynię się do zatrudnienia idealnej Rejestratorki Medycznej do Waszego Gabinetu.

PLIK DO POBRANIA (KLIKNIJ): PIERWSZA ROZMOWA TELEFONICZNA. WSTĘP, KILKA PYTAŃ I CHECKLISTA

Marta Kielek
Marta Kielek HR Specjalist in Meringer Sp. z o.o.