Jak zapewnić możliwość uzyskania porady lekarskiej oraz poczucie bezpieczeństwa swoim pacjentkom nie będącym w ciąży

Jak zapewnić możliwość uzyskania porady lekarskiej oraz poczucie bezpieczeństwa swoim pacjentkom nie będącym w ciąży

Wszyscy mierzymy się z niezwykła sytuacją. Prawie całe nasze życie przeniosło się do Internetu.

Lekarze przyjmują tylko w stanach zagrożenia życia, lekarze ginekolodzy głównie pacjentki ciężarne.

Niestety, problemy zdrowotne pozostałych Państwa Pacjentek nie zniknęły a przecież wiele z nich można skonsultować zdalnie, przez telefon lub Internet. Można też wypisać e-receptę, wystawić e-skierowanie lub zwolnienie.

Nawet Narodowy Fundusz Zdrowia umożliwia prowadzenie porad medycznych z wykorzystaniem systemów teleinformatycznych oraz innych systemów łączności w celu zapewnienie kontynuacji specjalistycznej opieki ambulatoryjnej.

https://www.nfz.gov.pl/aktualnosci/aktualnosci-centrali/teleporady-w-ambulatoryjnej-opiece-specjalistycznej,7627.html

Przy sprawozdawaniu w raporcie statystycznym opisanych wyżej porad, świadczeniodawca obowiązany jest sprawozdać dane zgodnie z przepisami zarządzenia AOS, z zastrzeżeniem, że wśród kodów istotnych procedur medycznych, wskazać należy: 89.0099 – Porada lekarska za pośrednictwem systemów teleinformatycznych lub systemów łączności.

https://www.nfz.gov.pl/aktualnosci/aktualnosci-centrali/komunikat-dla-swiadczeniodawcow,7629.html

Zatem nic nie stoi na przeszkodzie, aby również prywatne porady prowadzić przy pomocy systemów teleinformatycznych.

Jak najprościej przygotować się do udzielania teleporad swoim Pacjentkom?

  • Telefon lub komputer z komunikatorem głosowym lub video
  • System płatności zdalnych (na przykład PayPal) umożliwiający bardzo szybką płatność również przed wizytą. Założenie konta jest niezwykle proste, część z Państwa zapewne już go używa do płacenia online, a można za jego pomocą również przyjmować płatności.

https://www.paypal.com/pl/webapps/mpp/ua/servicedescription-full#6

  • Ewentualnie numer konta bankowego – Pacjentka wtedy może płacić po wizycie na podstawie rachunku.
  • Poinformowanie Pacjentek mailowo, telefonicznie, smsowo o możliwości zasięgnięcia porady, uzyskania e-recepty, e-skierowania lub e-zwolnienia przez telefon.
  • Porady warto rejestrować normalnie w swoim systemie informatycznym, żeby móc wykazać podstawę do wystawienia wyżej wspomnianych e-dokumentów.

Umożliwiając swoim Pacjentkom konsultację telefoniczną lub video dajecie im Państwo ogromne poczucie bezpieczeństwa, budujecie swoją markę empatycznego lekarza, na którym zawsze można polegać a dodatkowo tworzycie podwaliny nowej organizacji swojej pracy „po epidemii”.

Co stoi na przeszkodzie, żeby już zawsze obsługiwać zdalnie te Pacjentki, które potrzebują tylko e-recepty na stale przyjmowane leki? Lub skierowania na badania, tak, żeby na wizytę przyjść już z wynikami?

Pozwoli to na zwiększenie dostępności Waszych usług, oszczędzi Wasz czas i będziecie go Państwo mogli przeznaczać na odpoczynek, czas spędzony z Rodziną, czy przyjęcie większej liczby Pacjentek w realu.

Zostawiając Państwa z tą wizją życia po narodowej kwarantannie życzymy dużo zdrowia, spokoju i wyciągnięcia jak najwięcej korzyści z tej, na pierwszy rzut oka, trudnej sytuacji.

Zespół Meringer

Search engine powered by ElasticSuite