Jak zapewnić możliwość uzyskania porady lekarskiej oraz poczucie bezpieczeństwa swoim pacjentkom nie będącym w ciąży

Wszyscy mierzymy się z niezwykła sytuacją. Prawie całe nasze życie przeniosło się do Internetu.

Lekarze przyjmują tylko w stanach zagrożenia życia, lekarze ginekolodzy głównie pacjentki ciężarne.

Niestety, problemy zdrowotne pozostałych Państwa Pacjentek nie zniknęły a przecież wiele z nich można skonsultować zdalnie, przez telefon lub Internet. Można też wypisać e-receptę, wystawić e-skierowanie lub zwolnienie.

Nawet Narodowy Fundusz Zdrowia umożliwia prowadzenie porad medycznych z wykorzystaniem systemów teleinformatycznych oraz innych systemów łączności w celu zapewnienie kontynuacji specjalistycznej opieki ambulatoryjnej.

https://www.nfz.gov.pl/aktualnosci/aktualnosci-centrali/teleporady-w-ambulatoryjnej-opiece-specjalistycznej,7627.html

Przy sprawozdawaniu w raporcie statystycznym opisanych wyżej porad, świadczeniodawca obowiązany jest sprawozdać dane zgodnie z przepisami zarządzenia AOS, z zastrzeżeniem, że wśród kodów istotnych procedur medycznych, wskazać należy: 89.0099 – Porada lekarska za pośrednictwem systemów teleinformatycznych lub systemów łączności.

https://www.nfz.gov.pl/aktualnosci/aktualnosci-centrali/komunikat-dla-swiadczeniodawcow,7629.html

Zatem nic nie stoi na przeszkodzie, aby również prywatne porady prowadzić przy pomocy systemów teleinformatycznych.

Jak najprościej przygotować się do udzielania teleporad swoim Pacjentkom?

  • Telefon lub komputer z komunikatorem głosowym lub video
  • System płatności zdalnych (na przykład PayPal) umożliwiający bardzo szybką płatność również przed wizytą. Założenie konta jest niezwykle proste, część z Państwa zapewne już go używa do płacenia online, a można za jego pomocą również przyjmować płatności.

https://www.paypal.com/pl/webapps/mpp/ua/servicedescription-full#6

  • Ewentualnie numer konta bankowego – Pacjentka wtedy może płacić po wizycie na podstawie rachunku.
  • Poinformowanie Pacjentek mailowo, telefonicznie, smsowo o możliwości zasięgnięcia porady, uzyskania e-recepty, e-skierowania lub e-zwolnienia przez telefon.
  • Porady warto rejestrować normalnie w swoim systemie informatycznym, żeby móc wykazać podstawę do wystawienia wyżej wspomnianych e-dokumentów.

Umożliwiając swoim Pacjentkom konsultację telefoniczną lub video dajecie im Państwo ogromne poczucie bezpieczeństwa, budujecie swoją markę empatycznego lekarza, na którym zawsze można polegać a dodatkowo tworzycie podwaliny nowej organizacji swojej pracy „po epidemii”.

Co stoi na przeszkodzie, żeby już zawsze obsługiwać zdalnie te Pacjentki, które potrzebują tylko e-recepty na stale przyjmowane leki? Lub skierowania na badania, tak, żeby na wizytę przyjść już z wynikami?

Pozwoli to na zwiększenie dostępności Waszych usług, oszczędzi Wasz czas i będziecie go Państwo mogli przeznaczać na odpoczynek, czas spędzony z Rodziną, czy przyjęcie większej liczby Pacjentek w realu.

Zostawiając Państwa z tą wizją życia po narodowej kwarantannie życzymy dużo zdrowia, spokoju i wyciągnięcia jak najwięcej korzyści z tej, na pierwszy rzut oka, trudnej sytuacji.

Zespół Meringer

Redakcja Meringer
Redakcja Meringer Łączymy ludzi wokół wspólnych wartości, aby zmieniać życie Pacjentek na szczęśliwsze oraz zapewniać sukces naszym Klientom jak również nam samym jako organizacji. pozdrawiamy Redakcja!