Jak zwiększyć przychody gabinetu bez zwiększania nakładów pracy?

Jak zarabiać więcej nie pracując więcej? Można podnieść cenę wizyty, ale to nie jedyne rozwiązanie. Przedstawiamy sprawdzone sposoby na zwiększenie przychodów w gabinecie ginekologicznym.

Dbałość o relacje z pacjentkami

Pacjentki w gabinetach ginekologicznych oczekują dwóch rzeczy: fachowej porady i empatii. Jeśli nie dostaną obu, jest mała szansa, by w przyszłości skorzystały ponownie z oferty tego samego gabinetu. Bardzo niewielka grupa kobiet jest gotowa zaakceptować opryskliwe zachowanie lekarza w zamian za wnikliwe i dokładne badanie za pomocą nowoczesnej aparatury.

Dobre relacje z pacjentkami pozwalają zamienić sporadyczne wizyty w cykliczne, a posiadanie dużej liczby stałych pacjentek gwarantuje regularność wizyt, a więc i wpływów do kasy. Ponadto, co nie jest tajemnicą, mało która kobieta wybiera ginekologa na podstawie odległości od miejsca zamieszkania. Panie często szukają rekomendacji wśród rodziny i znajomych. W tym momencie dbałość o relacje z pacjentkami zaowocuje reklamą bezpośrednią, co z kolei przełoży się na jeszcze większą liczbę potencjalnie stałych klientek.

Oferowanie dodatkowych korzyści

Każdy lubi dostać coś za darmo, nie inaczej jest z pacjentkami gabinetów ginekologicznych. Co można im zaoferować? Drobne rzeczy, które cieszą każdą kobietę – próbki kremów, szamponów, suplementów diety – o ile są dostosowane do wieku pacjentki. W przypadku ciąży standardem powinno być wręczenie dzienniczka ciąży oraz dzienniczka do monitorowania tętna płodu w końcowym etapie ciąży). Stałym, wieloletnim pacjentkom można zaoferować np. zniżkę na badanie cytologiczne. Takie drobne gesty bardzo procentują i w dłuższym czasie przynoszą wymierne korzyści finansowe.

Wiarygodność

Paradoksalnie nawet odesłanie pacjenta do innego specjalisty może zwiększyć zyski gabinetu. W dobie powszechnej dostępności do płatnych usług medycznych liczy się nie tylko cena, ale i wiarygodność lekarza. Jeśli lekarz uczciwie powie, że dany przypadek wykracza poza jego kompetencje, wbrew pozorom nie straci, ale zyska w oczach pacjentki. A zadowolona pacjentka jak wiadomo jest najlepszym źródłem reklamy bezpośredniej.

Usprawnianie pracy

O ile samego badania ginekologicznego nie da się w żaden sposób przyspieszyć, to już formalności związane z wizytą jak najbardziej tak. Szczególnie przed pierwszą wizytą pacjentka musi wypełnić szereg formularzy i zgód. Korzystanie z gotowych rozwiązań pozwala na zminimalizowanie czasu poświęcanego na niezbędne formalności. Przykładem niech będzie druk zgody na przetwarzanie danych osobowych pacjenta.

Ponadto trzeba pamiętać, że godzina pierwszej wizyty nie jest godziną rozpoczęcia pracy przez lekarza. Powinien on zjawić się w gabinecie minimum kwadrans przed pierwszą pacjentką. Pozwoli mu to swobodnie przygotować się do pracy i przyjąć pierwszą pacjentkę zgodnie z harmonogramem. Chociaż opóźnienia w gabinetach medycznych nie są niczym niezwykłym, nigdy nie powinny być zawinione przez niepunktualność lekarza lub personelu pomocniczego.

Zatrudnienie specjalisty

Nie wszystkie prywatne gabinety ginekologiczne są otwarte codziennie. W tych, w których grafik przewiduje „wolny fotel” przynajmniej dwa dni w tygodniu, warto rozważyć zatrudnienie dodatkowego lekarza, który będzie przyjmował w te dni. Takie rozwiązanie przyniesie korzyści obu stronom – lekarzowi da dodatkowe zatrudnienie, właścicielowi gabinetu dodatkową korzyść finansową.

Zlecanie niektórych zadań firmom zewnętrznym

Nie chodzi tu o zadania stricte medyczne, ale wszystkie pozostałe. Dotyczy to zwłaszcza lekarzy, którzy prowadzą samodzielnie prywatne gabinety. Minimalizowanie kosztów nie jest najlepszym sposobem na maksymalizację zysków. Paradoksalnie lepiej zatrudnić księgową, by prowadziła niezbędne rozliczenia, niż osobiście tracić czas na zapoznawanie się z wciąż zmieniającymi się przepisami. Dla osoby nieobznajmionej z tajnikami rozliczeń księgowo-finansowych wykonanie comiesięcznych rozliczeń jest dużym obciążeniem między innymi czasowym. Przeciętny lekarz woli przyjąć w tym czasie kilku pacjentów, a sumaryczna cena takich wizyt powinna wystarczyć na pokrycie kosztów usług finansowych.

Zaopatrzenie gabinetu

Nadrzędną wartością wyposażenia gabinetu w sprzęty stałe i jednorazowe jest ich jakość. Jednak rynek jest dość plastyczny i przy odrobinie wysiłku uda się zoptymalizować ceny. Warto szukać dostawców pracujących siedem dni w tygodniu, oferujących sprawdzone i skuteczne rozwiązania dla gabinetów ginekologicznych. Poza ceną warto zwracać uwagę na czas i koszt wysyłki oraz dodatkowe bonusy w postaci programów partnerskich. Istotna jest też dostępność zamawianych produktów w magazynie sprzedawcy (konieczność “zamówienia na zamówienie” znacznie wydłuża czas oczekiwania). Jeśli kontakt ze sprzedawcą jest utrudniony (brak odpowiedzi na maile, brak dobrej obsługi telefonicznej) również powinna się zapalić czerwona lampka). Warto też zwrócić uwagę na formalności związane z ewentualnymi reklamacjami i zwrotami. Regulamin sklepu powinien określić maksymalny czas na zwrot produktów oraz czas zwrotu pieniędzy na konto, rodzaj dokumentów niezbędnych do wypełnienia, ewentualną konieczność podania powodu zwrotu. Jeśli tych obwarowań jest dużo, warto rozważyć poszukanie bardziej elastycznego sprzedawcy. W sklepach internetowych ważny jest też sposób płatności. Wygodne natychmiastowe przelewy online to minimum, którego trzeba oczekiwać po nowoczesnym sklepie.

Jako sklep.meringer.pl stawiamy na wysoką jakość obsługi naszych klientów. Jednocześnie oferujemy najwyższej klasy asortyment po niewygórowanych cenach.

Redakcja Meringer
Redakcja Meringer Łączymy ludzi wokół wspólnych wartości, aby zmieniać życie Pacjentek na szczęśliwsze oraz zapewniać sukces naszym Klientom jak również nam samym jako organizacji. pozdrawiamy Redakcja!