PROCEDURY PRZYJMOWANIA PACJENTEK W GABINECIE LEKARSKIM W CZASIE EPIDEMII

Czego dowiesz się z tego artykułu?

  • Opowiemy Ci w skrócie o webinarium poświęconemu organizacji gabinetu ginekologicznego w czasie pandemii.
  • Wskażemy najważniejsze środki ochrony osobistej oraz obowiązujące procedury ochronne.
  • Podpowiemy, w jaki sposób stworzyć przyjazną i komfortową atmosferę, która przyciągnie Pacjentów w czasie pandemii.

Webinarium

W sobotę 23.05 mieliśmy przyjemność uczestniczyć w webinarium  poprowadzonym przez  dr n. med. Pawła Grzesiowskiego oraz lek. med. Jacka Tulimowskiego pt. “Organizacja pracy gabinetu ginekologicznego w czasie pandemii COVID-19”. Postanowiliśmy przytoczyć dla Państwa najważniejsze informacje i stwierdzenia, które mogą okazać się pomocne dla gabinetów w obecnych czasach.

Doktor Paweł Grzesiowski podzielił się szeroką wiedzą w zakresie żywotności koronawirusa oraz  jego objawów. Ważne, abyśmy pamiętali, że czas przeżycia wirusa zależy od środowiska, dla przykładu w 4’C oraz niskiej wilgotności wynosi on aż 28 dni, natomiast w temperaturze około 20’C i standardowej wilgotności powietrza trwa od 1h do 3 dni w zależności od powierzchni. Dla przypomnienia wskażemy również najczęstsze objawy, to jest: gorączka, kaszel, osłabienie, zmęczenie, duszności, bóle mięśni i stawów, nieżyt nosa i ból gardła.

Odzież ochronna

Najważniejsze środki ochrony osobistej, które powinny znaleźć się w każdym gabinecie:

Najważniejsze procedury ochronne:

  • korzystanie z powyższych środków ochrony osobistej,
  • higiena rąk– mycie, dezynfekcja,
  • dezynfekcja i dekontaminacja powierzchni, toalet, narzędzi medycznych i sprzętu.

Warto pamiętać, że wydychane powietrze przez maski ffp2 i ffp3 nie jest w żaden sposób filtrowane, maska skutecznie działa jedynie podczas wdychania powietrza. Korzystając z maski ffp2 chronimy siebie, nie Pacjentkę. Stosując się do zaleceń i zmieniając maskę chirurgiczną co 2h uzyskają Państwo taki sam efekt skutecznej ochrony co w przypadku masek z filtrem – 99,7%.

Procedury działania

Doktor Jacek Tulimowski przedstawił proponowane procedury i zasady postępowania w gabinecie ginekologicznym w aspekcie działalności w czasie pandemii.  Najważniejsze z nich zostały przez nas przytoczone poniżej, a bardziej szczegółowy opis znajdą Państwo w tabeli.

Pacjencie, jak wygląda wizyta w czasie pandemii?

  • umawiamy się na wizytę za pomocą środków zdalnych
  • pierwszorzędnie w gabinecie wypełniamy “oświadczenie w związku z COVID-19” oraz zostaje nam zmierzona temperatura
  • dokładnie myjemy ręce
  • dezynfekujemy ręce
  • przechodzimy do badania

Procedury i postępowanie przed wizytą dla Pacjentek: Procedury i postępowanie przed wizytą dla Lekarza:
– Pacjentki rejestrują się i uczestniczą w wywiadzie przed wizytą poprzez środki zdalne takie jak: rozmowa telefoniczna lub rejestracja online.
– Pacjentki nie przychodzą przed czasem, odwiedzają gabinet o konkretnej godzinie.
– Pacjentki wchodzą do gabinetu tylko z najpotrzebniejszymi przedmiotami, najlepiej ograniczając się do telefonu i portfela.
– Pacjentki wchodzą do gabinetu bez osób towarzyszących. Pacjentka nie zdejmuje maski w trakcie wizyty.
– Pacjentka myje i dezynfekuje ręce przed i po wizycie.
– Pacjentka i Lekarz, kiedy jest to tylko możliwe, zachowują odstęp 2m od siebie.  
– Pacjentka nie dotyka sprzętu i wyposażenia gabinetu, jeśli nie ma takich wskazań.
– Dokumentacja i identyfikacja personalna przeprowadzone jak najsprawniej, ograniczenie rozmowy.
– Nie przyjmujemy Pacjentów w grupie ryzyka, w przypadku podejrzenia odsyłamy Pacjentkę do dedykowanego szpitalu zakaźnego z oddziałem ginekologiczno-położniczym.  
– Badamy temperaturę Pacjentki przed wizytą,odczyt zapisujemy razem z godziną-  37,2’C najwyższą dopuszczalną temperaturą.
– Korzystamy ze środków ochrony osobistej wyżej wymienionych w artykule.
– Stosujemy regułę 30min/2m/2h – rezerwujemy 30min na wizytę dla Pacjentki, zachowujemy odstęp 2 metrów od Pacjentki, co 2h dezynfekujemy cały gabinet (podłogi, powierzchnie, klamki).
– Nie korzystamy z klimatyzatorów i nagrzewnic.
– Chowamy niepotrzebne dokumenty, narzędzia i asortyment, na bieżąco szykujemy produkty pod pacjentkę- np. przy stanowisku pojedynczy wziernik, szczoteczka.
– Odpady medyczne wrzucamy do odpowiedniego worka, dobrze gdy kosz ma możliwość zamykania na pedał nożny.  

Gabinet zabezpieczony przed COVID-19

Chcesz w łatwy i prosty sposób zakomunikować Pacjentom jak obecnie przebiega wizyta w gabinecie?

Skorzystaj z uniwersalnych procedur dla Pacjentów Twojego Gabinetu przygotowanych przez Meringer. Gotowe procedury zaoszczędzą Twój czas i są skutecznym sposobem na komunikację z Pacjentem. SPRAWDŹ TUTAJ

Przekonaj się, jak powyższe procedury usprawnią Twoją pracę w gabinecie.

Złóż zamówienie, aby odebrać darmową naklejkę na drzwi SPRAWDŹ TUTAJ oraz Certyfikat “GABINET ZABEZPIECZONY PRZED COVID-19

SPRAWDŹ TUTAJ

Jeśli nie posiadają Państwo jeszcze gotowego kwestionariusza dla Pacjentek w aspekcie oświadczenia w związku ze stanem zdrowia podczas epidemii serdecznie zapraszamy, pomożemy i zaoszczędzimy Państwa czas.

DODAJ DO ZAMÓWIENIA

Korzystasz ze środków ochrony osobistej, sumiennie dezynfekujesz powierzchnie po każdej wizycie, gwarantujesz środki ochrony osobistej, ale nadal wśród Pacjentów pozostaje obawa o ich bezpieczeństwo? Skorzystaj z naszych plakatów ‘”Gabinetu Zabezpieczonego przed Covid-19″.

SPRAWDŹ TUTAJ

Mamy nadzieję, że powyższe informacje okażą się dla Państwa przydatne i pomocne podczas otwierania gabinetu dla większej liczby Pacjentek. Zapraszamy do skorzystania z przygotowanych przez nas rozwiązań. Więcej na temat akcji dostępne na naszej stronie

uginekologa.pl

W razie pytań oraz uwag serdecznie zapraszamy do kontaktu. Jesteśmy dla Państwa

Redakcja Meringer
Redakcja Meringer Łączymy ludzi wokół wspólnych wartości, aby zmieniać życie Pacjentek na szczęśliwsze oraz zapewniać sukces naszym Klientom jak również nam samym jako organizacji. pozdrawiamy Redakcja!