6 zasad tworzenia idealnego materiału reklamowego dla gabinetu

6 zasad tworzenia idealnego materiału reklamowego dla gabinetu

W obecnych czasach aby zaistnieć na rynku, a także w świadomości klientów, konieczne jest wyróżnienie się na tle innych. W branży medycznej od lat dostrzec można tendencję nieustannego wzrostu ilości placówek ochrony zdrowia oraz prywatnych gabinetów. Jak zatem sprawić, żeby Pacjent wybrał akurat nasz gabinet spośród kilkunastu innych w mieście? Wydawać by się mogło, że profesjonalna obsługa, fachowe doradztwo i odpowiednie podejście do Pacjenta bronią się same. W większości przypadków tak, ale dlaczego nie poprzeć tego materiałami reklamowymi, dozwolonymi przez prawo.

Zgodnie z uchwałą Naczelnej Rady Lekarskiej numer 29/11/VI z dnia 16 grudnia 2011 roku informacje medyczne o gabinecie, czy placówce mogą zostać przekazane publicznie m.in. poprzez ogłoszenia prasowe w rubrykach dotyczących usług medycznych, informatory o usługach medycznych oraz strony internetowe.

Promując świadczone przez podmiot medyczny usługi można przede wszystkim zdobyć nowych klientów, ale także zwiększyć lojalność obecnych. Nowe Pacjentki zainteresują się szerokim wachlarzem usług, ciekawym wystrojem, natomiast dotychczasowe z dumą będę głosić swoją przynależność do placówki.

Niestety tylko i wyłącznie przykuwające uwagę ogłoszenie, czy wyróżniająca się strona internetowa pozwolą osiągnąć zamierzony cel. Zatem zanim Lekarz zdecyduje się na taką, dozwoloną w granicach prawa, formę promocji swojego gabinetu, musi pamiętać o kluczowych zasadach przygotowywania dobrego materiału reklamowego.

1. Czytelność i prostota.

Po pierwsze ogłoszenie z informacjami medycznymi o gabinecie musi być czytelne i przejrzyste. Odbiorca powinien od razu znaleźć najbardziej interesujące go kwestie. Nie należy przesadzać z intensywnym tłem, na którym czcionka staje się niemożliwa do odczytania. W tego typu materiałach warto postawić na minimalizm, który będzie świadczył o stylu, elegancji i profesjonalizmie.

2. Tylko istotne treści.

Nawiązując do minimalizmu z punktu pierwszego, istotne jest aby umieścić w ogłoszeniu tylko najważniejsze informacje, patrząc z punktu widzenia odbiorcy – potencjalnego pacjenta. Jego najbardziej zainteresują dane o Lekarzu (imię i nazwisko, tytuł naukowy),  zakres świadczonych usług, godziny przyjęć oraz dane kontaktowe (adres placówki, telefon oraz (jeśli istnieje) adres strony internetowej).

3. Spójność z wizerunkiem gabinetu.

Jeśli istnieje umownie przyjęta kolorystyka, motyw przewodni panujący w gabinecie albo powielany z logotypu element - należy go umieścić również w materiale reklamowym. Pacjentka, która pod wpływem ogłoszenia zdecyduje się na wizytę, już od progu będzie wiedziała, że jest w odpowiednim miejscu. Spójność wizerunkowa gabinetu wraz z tradycyjnymi materiałami reklamowymi oraz umieszczanymi w Internecie ma wpływ na pozytywnie postrzeganie gabinetu. Ponadto takie działanie może przyczynić się łatwiejszego budowania świadomości marki, zwiększyć zaufanie wobec podmiotu medycznego i pozytywnie wpłynąć na lojalność.

Zobacz również: Zasady tworzenia strony internetowej gabinetu

4. Logotyp, nazwa i slogan.

Oprócz nazwy, graficznie ubranej w formę logotypu, warto rozważyć także slogan, który byłby ściśle powiązany ze specyfiką działalności gabinetu. Hasło to należy powtarzać na wszystkich materiałach reklamowych oraz materiałach drukowanych. Wszystkie tego typu działania pozwolą wyróżnić się spośród innych gabinetów. Slogan powinien być krótki, łatwy w zapamiętaniu i związany z branżą.

5. Grafiki i zdjęcia.

Bardzo ważne w całym materiale reklamowym są elementy graficzne. Zamiast ogromnego logotypu warto rozważyć umieszczenie wizerunku Lekarza, profesjonalnie wykonanie zdjęcie wnętrza gabinetu lub budynku z zewnątrz. Za pomocą tego typu fotografii można zakomunikować Pacjentkom nowoczesność i specyfikę działalności gabinetu. Warto jednak pamiętać żeby nie przesadzić z ilością zdjęć i elementów graficznych  i mieć na względzie czytelność i prostotę materiału reklamowego.

6. Gabinet przyjazny Pacjentce.

Na każdym kroku komunikacji z Pacjentkami warto podkreślać także troskę o ich samopoczucie i komfort podczas wizyty. W dalszym ciągu poczucie bezpieczeństwa i łatwy kontakt z Lekarzem są dla Pacjentek bardzo ważne. Warto więc poinformować Pacjentki o różnego rodzaju udogodnieniach przygotowanych dla nich w gabinecie, jak np. stosowanie odzieży jednorazowej dla Pacjentek.

Bardzo często gabinety lekarskie mogą korzystać z materiałów przygotowanych uprzednio przed dystrybutorów, od których kupują produkty. Dzięki temu dokonując zamówienia Lekarz otrzymuje wsparcie w postaci ulotki (odnośnie wskazań i zaleceń dotyczących stosowania) oraz czytelny, spójny i wyczerpujący zbiór informacji dla swoich Pacjentek.

Tworząc jakikolwiek materiał marketingowy promujący dany gabinet warto dostosować się do zasad jego tworzenia, aby zwiększyć skuteczność działania. Tworząc materiały reklamowe należy jedynie unikać umieszczania różnego rodzaju form zachęty lub nakłaniania do skorzystania ze świadczeń zdrowotnych. Niedopuszczalne są także informacje o metodach, ich skuteczności i czasie leczenia oraz obietnice i potoczne określenia. Unikać należy również podawania informacji o jakości sprzętu medycznego.

Działając zgodnie z postanowieniami uchwały Naczelnej Rady Lekarskiej, specjaliści mają wiele form reklam do wyboru. Dzięki nim mogą bez większego wysiłku dotrzeć do obecnych i przyszłych Pacjentek. Ostatecznie kluczem do efektywnego przekazu marketingowego jest także miejsce publikacji stworzonych materiałów. Im bardziej wyspecjalizowana grupa odbiorców tym większe prawdopodobieństwo dotarcia do odpowiedniej grupy docelowej.

Search engine powered by ElasticSuite